Bliv synlig med god presseomtale
Bliv synlig i pressen gennem god presseomtale og PR. Det er billig og effektiv markedsføring. Tryk, radio, TV og net-medier er effektive veje til få kunder og brugeres opmærksomhed. Og modsat annoncering sikrer god presse, at virksomheden bliver synlig i medierne, uden at det koster en krone.
Lad mig hjælpe dig med at blive synlig i pressen. Jeg både rådgiver og løser opgaver på operationelt niveau, og jeg kan hyres til at løse både pressechefens og kommunikationsmedarbejderens opgaver.
Med den helt rigtige pressestrategi kommer historien længst muligt ud, og den strategi lægger jeg gerne. Jeg anbefaler, at der også lægges en strategi for de sociale medier, der kan understøtte og brede budskabet endnu længere ud.
Sammen finder vi nyheden, og sammen kvalificerer vi historien. Jeg matcher historien med de rigtige journalister og de rette medier, så historien får størst mulig gennemslagskraft.
Jeg caster kilder til historien og rådgiver dem i, hvordan de bedst trænger igennem med deres budskab. Jeg klæder kilderne på, så de føler sig trygge i mødet med pressen og hjælper dem med at formulere deres budskab klart og præcist.
Jeg formulerer historien i en pressemeddelelse, som er lige til at trykke; eller jeg serverer historien i et skarpt pitch, som fanger journalistens og redaktørens opmærksomhed.
Timing er alt. Jeg sørger for, at historien sendes ud på det helt rigtige tidspunkt, og jeg hjælper med at sælge historien ind til medierne. Det er nemlig ikke ligegyldigt, hvilke medier man vælger, og hvornår man kontakter dem. Få timer kan gøre en meget stor forskel.
Læs her, hvordan jeg med en knivskarp strategi erobrede mediefladen over to døgn. Sådan gjorde jeg guldspiraler til en guldrandet historie.
Kontakt mig og hør mere om, hvordan jeg kan hjælpe din virksomhed med at blive mere synlig i pressen og få et tilbud på din konkrete opgave.
På min blog giver jeg gode råd om nyhedskriterierne forklaret for museumsfolk og tips til at udsende pressemeddelelser via e-mail.